Vychádzajte dobre s kolegami
Chodiť do práce s nechuťou až odporom nie je veľmi príjemný pocit. Pretrpieť dlhé hodiny, trápiť sa a napokon znechutený ísť domov. Mnohí z vás to dobre poznajú. Frustráciu z práce následne prenášate domov, kde vládne napätá atmosféra a ocitáte sa tak v kolotoči stresu a zlého prostredia. Nie vždy býva príčinou zlého pocitu z práce práca samotná. Vo väčšine prípadov ide o vzťahy na pracovisku. Ak máte priateľských kolegov, rýchlejšie vám utečie čas, vzájomne si pomáhate, vznikajú sociálne kontakty a tešíte sa na každý deň. Čo robiť, aby ste mali na pracovisku dobré vzťahy?
- V prípade, že ste novým členom kolektívu, ukážte svoj rešpekt voči skúsenostiam ostatných. Dajte im najavo, že si vážite ich pomoc a dobré rady, ktoré získali rokmi praxe.
- Základom každého vzťahu je slušnosť. Preto sa nebojte používať slová vďaky a prosby.
- Nemeškajte a svoje sľuby plňte. Ak svoju prácu stíhate a zostane vám čas, ponúknite pomoc ostatným.
- Úsmev vie skrášliť aj ten najhorší deň. Preto pri komunikácii využívajte aj pomocníka vo forme úsmevu.
- Dbajte na zovňajšok. Hlavne dámy by mali nechať vyzývavé oblečenie doma. Ostatné ženy by sa mohli cítiť ohrozené a mužov by ste rozptyľovali. Páni nezabúdajte na osobnú hygienu.
- Prejavte aktivitu pri zoznamovaní. Nadväzujte nové priateľstvá. Zdravte aj neznámych ľudí.
- Neroznášajte negatívnu energiu a vyhýbajte sa intrigám. Naopak pochváľte kolegov pred ostatnými.
- Prejavte kolektívny duch a zdieľajte s kolegami svoje nápady, či postrehy. Iste vám to aj oni oplatia a spoločne dosiahnete viacej.
- Nikto nemá rád večných sťažovateľov. Ak ste si nenašli v práci naozajstného dôverníka, nechávajte problémy zo súkromia za dverami práce.
- Nikto nie je neomylný a preto sa nesnažte za každú cenu skryť svoje pochybenie. Priznajte ho a skúste spolu s kolegami nájsť riešenie.
- Nevynechávajte spoločné obedy, teambuildingy a firemné akcie. Práve toto sú miesta, kde sa ľudia zbližujú a dozvedajú viacej jeden o druhom.