Bez nákladu sa jazdí ľahšie
Istú dobu som vo svojom aute nosil veci, ktoré v ňom nemali čo robiť a môžem povedať, že ich bolo naozaj dosť. Pre vašu lepšiu predstavu, raz som kúpil dvadsať pálených tehál, vložil ich do kufru a vozil asi pol roka. Keď v kufri neboli tehly, boli v ňom iné, nie najľahšie veci. Tie boli aj na zadných sedadlách a niekedy i na tom prednom pre spolujazdca. Mnohí ľudia mi neustále hovorili, že robím hlúposť, že by som si tie veci z auta mal vybrať, pretože zbytočne míňam benzín. Ja som sa nad tým len pousmial a jazdil takto ďalej. Stále som si totiž hovoril, že tie veci nemôžu byť až tak ťažké, aby nejako zásadne ovplyvňovali spotrebu paliva. Uznávam, že jediný prípad, kedy som to pripúšťal, boli spomínané tehly.
Raz sa mi stala situácia, kedy som stál v zápche v kopci a moje auto to nezvládlo. Prehrial sa mi motor, auto vypovedalo poslušnosť a ja som musel takmer hodinu čakať na to, kým vychladne a budem môcť ísť ďalej. Nikdy pred tým sa mi niečo podobné nestalo. Doma som preto rozmýšľal nad tým, čo mohlo túto situáciu spôsobiť. Neprišiel som na nič, a tak som to prestal riešiť. Asi o dva dni som potreboval niečo dať do kufra. Keď som ho otvoril, všimol som si, že tam mám zložené dve pneumatík, ktoré boli obklopené celou fóliou múky, celou fóliou cukru a ešte dvoma fóliami minerálnej vody. Áno, som nepoučiteľný bordelár. Začal som počítať. Jedna pneumatika váži okolo šiestich kilogramov, jedna múka kilo, ja som ich tam mal šesť, to isté platí o cukre a jedna minerálka má cca kilo a pol. Ako som počítal, tak som počítal, bolo to niečo cez štyridsať kilogramov.
Teraz si vezmite, že vy vážite okolo osemdesiatich a v aute máte ešte niekoľko pasažierov, každý z nich má nejakú batožinu, ok ale to už trošku kombinujeme. Stačí si to vysvetliť tak, že aj takýto, na oko, nevinne pôsobiaci náklad, predstavuje váhu jedného človeka. A každý vodič vie, že spotreba je rozdielna v prípade jedného a dvoch pasažierov.